Masz pytanie? Zadzwoń: +48-32-724-39-41

Aktualności

HomeHome»Inwestycje w Rumunii»Polskie inwestycje na rynku wody mineralnej w Rumunii

Polskie inwestycje na rynku wody mineralnej w Rumunii

Rumuńskie złoża wód mineralnych, dostępne z ponad 2 tys. ujęć, stanowią ok. 30% europejskiego wolumenu mineralnych wód pitnych i leczniczych, jak wynika z raportu Krajowego Przedsiębiorstwa Wód Mineralnych SA (SNAM). W opublikowanej przez SNAM „Strategii 2016 – 2020”, przewiduje się, że najbliższe lata przyniosą rekordowy wzrost produkcji wody mineralnej w Rumunii, z 998 mln litrów w 2015 r. do 1.250 mln litrów w 2020 r. Jednocześnie średnioroczne spożycie wody mineralnej na mieszkańca Rumunii to ok. 50 litrów, czyli mniej niż połowa średniej europejskiej czy zaledwie 25% wody butelkowanej wypijanej rocznie przez statystycznego Włocha, podają przedstawiciele SNAM.

Szerokim echem w rumuńskich mediach biznesowych odbiło się przejęcie wiodącego rumuńskiego producenta butelkowanej wody mineralnej Rio Bucovina przez wadowicką Grupę Maspex. Grupa Maspex, właściciel m.in. takich marek jak Tymbark, Kubuś, Lubella, Łowicz, Krakus czy Kotlin, sfinalizowała transakcję, obejmującą m.in. zakup trzech zakładów produkcyjnych w miejscowościach: Vatra Dornei, Timișoara i Giurgiu oraz znanej marki Bucovina, informuje spółka. – Marka Bucovina znacznie zwiększy naszą konkurencyjność i umocni pozycję naszej firmy na rynku rumuńskim. Konsumpcja wody w Rumunii jest jeszcze na niższym poziomie, niż w innych krajach europejskich, co z pewnością daje perspektywy do dalszego rozwoju, powiedział Krzysztof Pawiński, prezes Grupy Maspex Wadowice, cytowany w komunikacie.

„Jest to 18. przejęcie Grupy Maspex, 10. za granicą, w tym 3. na rynku rumuńskim. W 2007 roku rumuńska spółka zależna Maspeksu zakupiła markę Arnos, wiodącego producenta makaronów, a w 2013 roku marki Salatini i Capollini – uznane brandy w segmencie krakersów i precli i zdecydowani liderzy, do których należy 1/3 rynku krakersów i ok. 20% rynku precli. Przejęcie Rio Bucoviny jest największym do tej pory zrealizowanym w Rumuni”, czytamy w komunikacie.

Rumunia jest dla Maspexu drugim, po Polsce, co do wielkości rynkiem. Soki marchwiowe Tedi (Kubuś), soki i nektary Tymbark, czekolada na gorąco i cappuccino La Festa, śmietanki do kawy Coffeeta, krakersy i precle Salatini, to zdecydowani liderzy na rynku rumuńskim.

Źródło: SNAM SA, Grupa Maspex

Zapisz się na newsletter!

Będziemy dostarczali Ci wieści z rynku, porady ekspertów oraz informacje o najważniejszych targach, wystawach i konferencjach.

free newsletter templates powered by FreshMail